TELMA retarderiai

TELMA elektromagnetiniai retarderiai     

TELMA elektromagnetiniai retarderiai

TELMA elektromagnetiniai retarderiai

TELMA retarderis – kas tai?
Telma retarderis – tai stabdžių sistema, montuojama prie pavarų dėžės, galinio tilto arba tarp kardaninių velenų. Veikimo principas – indukuojamos elektromagnetinės srovės stabdo kardaninį veleną,tuo pat metu stabdomas pats automobilis. Tai leidžia stabdyti automobilį nenaudojant įprastų stabdžių – taupomos stabdžių kaladėlės, diskai.

„Telma“ elektromagnetinės stabdžių sistemos išskiria stabdymo energiją, sukurdamos sūkurines sroves. 
„Telma“ elektromagnetinės stabdžių sistemos yra pagamintos iš fiksuoto statoriaus ir poros rotorių, kurie yra pritvirtinti prie kardaninio veleno, kad jis galėtų suktis. 
Statorius ir rotoriai sumontuoti bendraašiai, priešais vienas kitą, ir yra atskirti siauru oro tarpu, taip išvengiant trinties.
Statorius atlieka induktoriaus vaidmenį; jis pagamintas iš poros elektromagnetų, kurie generuoja elektromagnetinius laukus, kai elektros srovė nuolat teka per statoriaus ritinius ir taip sukuria sūkurines sroves rotoriaus masėje.
Rotoriai veikia kaip indukuota srovė. Rotoriai, pagaminti iš specialiai suprojektuotos laidžios medžiagos, yra veikiami sūkurinių srovių tik tada, kai juos praleidžia magnetiniai laukai, kuriuos sukuria statorius, o sukimosi velenas sukioja juos.

Elektromagnetinių retarderių veikimo principas                  

Pagal apibrėžimą sūkurinės srovės kyla iš laidžių metalinių masių, kai pastarosios yra dedamos į kintamus magnetinius laukus. „Telma“ indukcinių stabdžių sistemų atveju magnetinių laukų, kuriems veikia rotoriai, kintamumas priklauso nuo rotorių sukimosi. Sūkurinės srovės, dar žinomos kaip sūkurinės srovės, apgaubia magnetines srauto linijas.
Sukant sūkurines sroves rotoriaus masėje, atsiranda Laplaso jėgos, kurios priešinasi rotoriaus sukimui. Taip sukuriamas ir ant pavaros veleno veikiantis stabdymo momentas lėtina transporto priemonę.
Dėl sūkurinių srovių rotoriaus temperatūra palaipsniui kyla, o šiluma per ventiliacijos sistemas išleidžiama į atmosferą. Naudojant „Telma“ indukcines stabdžių sistemas, galima efektyviai sulėtinti besisukantį veleną be trinties, taigi ir nesidėvint.
Nors elektromagnetinės stabdžių sistemos iš principo gali atrodyti paprastos, jos apima sudėtingus fizikinius reiškinius, tokius kaip medžiagų atsparumo principai, elektromagnetizmas, termodinamika ir skysčių mechanika.

Pripažinta „Telma“ patirtis elektromagnetinių  stabdžių sistemų srityje yra pagrįsta išsamiu visų fizikinių dėsnių, susijusių su indukcinių stabdžių sistemų veikimu, modeliavimu. Šį modeliavimą patobulino ilgametė praktinė patirtis ir laboratoriniai bandymai, kurie įrodė sistemų veiksmingumą.

Paruošimo kodai BR9 ir 1H5 
Kodas BR9 reiškia specialų gamyklinį Mercedes-Benz Sprinter paruošimą TELMA retarderio montavimui. Atitinkamai kodas 1H5 reiškia specialų gamyklinį VW Crafter paruošimą TELMA retarderio montavimui. Norint sumontuoti retarderį, būtina užsakyti ši paruošimą pas šių mikroautobusų platintojus prieš įsigyjant automobilį. Jei automobilis nėra visiškai naujas – būtina įsitikinti ar šis paruošimas buvo atliktas gamykloje. Šis paruošimas užtikrina, kad TELMA retarderis veiks nepriekaištingai su automobilio ABS, ASR ir EPS sistemomis. 
Kodėl verta rinktis TELMA?
• Saugumas ir patikimumas
Telma apima 80% visų stabdymo operacijų. Nėra stabdžių perkaitimo pavojaus!
• Komfortas
Tolygus ir švelnus stabdymas. Automatinė stabdžių pedalo kontrolė (stabdymo apkrova padalinama stabdžiams ir retarderiui). Komfortas vairuotojui ir keleiviams!
• Rentabilumas
Stabdžių tarnavimo trukmė 4 kartus ilgesnė tarpmiestiniu režimu!Stabdžių tarnavimo trukmė 8 kartus ilgesnė miesto režimu!

Pagal ADR reikalavimus retarderis būtinas pavojingų krovinių pervežimui.


Daugiau informacijos apie šias stabdžių sistemas rasite paspaudę šią nuorodą: www.telma.com

© Daniliškių autocentras, 2021

  • Privatumo politika